Noiz argitaratua Osteguna, 2024.eko Apirilak 25

Nafarroako Gobernuak bidaiarien errepide bidezko garraioa “modernizatzeko" egiten ari den "lan handia" defendatu du

Landa-eremuetan zein hiriartekoan zerbitzua optimizatzeko aldaketa estrukturalak eta inbertsio handiagoak eskatu dituen EH Bilduren interpelazio bati erantzun dio

Óscar Chivite Nafarroako Gobernuko Lurralde Kohesiorako kontseilariak nabarmendu duenez, "lan handia egiten ari gara bidaiarien errepide bidezko garraioa modernizatzeko", eta "dagoeneko lau kontzesio jarri dira martxan, beste kasu batzuetan lizitazioaren aurreko faseetan gaude, eta beste batzuetan, pleguak egiteko fasean".

 

Kontrolerako Osoko Bilkuran EH Bilduk egindako interpelazio bati erantzunez, Óscar Chivitek adierazi du Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Zuzendaritza Nagusia "bidaiarien hiriarteko garraio sistemaren modernizazioa eta berrikuntza bilatzeko lanean ari dela, lineak birdiseinatuz, garraio publikoaren eskaintza zabalduz eta zerbitzuaren kalitatea hobetuz".

 

Hala, kontzesio berriak martxan jartzeak "bidaien garapenari buruzko datu objektiboak lortzea ahalbidetzen du, eta horrek etengabeko aldaketan dagoen errealitatearekin bat datorren plangintza egitea ahalbidetzen digu. Diseinatutako mapak bederatzi kontzesio ditu”, nabarmendu du.

 

Kontseilariak azaldu duenez, antolaketa horrekin helburu bikoitza lortu nahi da. "Alde batetik, Nafarroako udalerri guztiek lotura ziurtatuta izatea beren eskualdeko herririk garrantzitsuenarekin; bestetik, eskualde-buruek lotura azkarra izatea hirigune handiekin", berretsi du.

 

Gainera, Óscar Chivitek nabarmendu du "eskariaren araberako garraio zerbitzua” ematen ari direla emakida berrietan, hala nola Iruñea-Tafalla eta Iruñea-Gasteiz ibilbideetan. “Orain arte errepide bidezko garraio zerbitzu publikorik ez zuten 30 udalerriri ematen zaie arreta", ziurtatu du, eta helburua "Nafarroa osoa konektatuta egotea" dela gaineratu du.

 

Chivitek adierazi duenez, Garraio eta Mugikortasun Jasangarrirako Zuzendaritza Nagusia "zerbitzu publiko horren erabiltzaile eta bidaiari berriak erakartzen ari da, eta, beraz, berritu diren emakida guztietan erabiltzaile kopuruak gora egin du".

 

Mikel Zabaletak (EH Bildu) ohartarazi duenez, "egiturazko aldaketarik gabe, ez dugu landa-eremuko biztanleek behar duten zerbitzurik edukiko", eta gaineratu du "inbertsio handiagoa behar dela hiriarteko garraioan".

 

Zabaletak adierazi duenez, "garraio publiko duina izatea ezinbestekoa da bizi-kalitate ona izateko eta, beraz, despopulazioari aurre egiteko eta lurralde-kohesioa indartzeko. Ezinbestekoa, funtsezkoa, premiazkoa da kalitatezko garraio-zerbitzu publiko bat izatea, garraio-sistema duina, eraginkorra, irisgarria eta jasangarria. Funtsezkoa da despopulazioaren aurka borrokatzeko eta lurralde-kohesioa indartzeko. Nafarroa ez da jasangarria izango landa eremu bizi eta aktiborik gabe", esan du.

 

Pedro Gonzálezek (UPN) kritikatu du Erriberako kasuan, adibidez, "zerbitzua hobetzea eta Iruñera eroso joateko aukera eskaintzea baino, kontrakoa" egin duela Gobernuak. “Ausartuko nintzateke esatera maiztasunetan urria izateaz gain diseinu globalean erabat okerra den zerbitzua eskaintzen dela", zehaztu du.

 

Javier Lecumberrik (PSN) azpimarratu du bidaiarien garraioa "funtsezkoa" dela "lurralde kohesiorako, gizarte kohesiorako eta Nafarroaren kohesio ekonomikorako", eta azpimarratu du "Nafarroako herritar guztiek berdintasunez mugitzeko eskubidea" dutela, "bizilekua edozein dela ere. Badakigu Nafarroako Gobernua lan handia egiten ari dela bidaiarien garraioa modernizatzeko. Emakida batzuk eguneratu dira eta linea batzuk berriz diseinatu dira", baloratu du.

 

Pablo Azconak (Geroa Bai) adierazi duenez, Nafarroako Garraio Plan Integrala (PITNA) "parte-hartze prozesu zabal batekin garatu zen, toki entitate eta herritarrekin, eta argazkia eskaini zuen Nafarroako lurralde osoa estaltzen saiatzeko. Argi dago diseinuaren eta abiaraztearen artean tentsio edo zailtasun batzuk sortu direla. Beraz, PITNA hori berrikusteko gai izan behar dugu", esan du.

 

Javier Garcíak (PPN) adierazi duenez, "Nafarroa hiriarteko garraioan diru gutxien gastatzen duen erkidegoetako bat da", eta Nafarroako Gobernuak gai hori birplanteatu behar duela uste du. “Gaur egun kexak areagotu baino ez dira egiten, erabiltzaileak murriztu egin dira, udalen kexak areagotu dira eta zerbitzuak pobretzen doaz", kritikatu du.

 

Daniel Lópezek (Contigo-Zurekin) onartu du hiriarteko garraio publikoaren zerbitzua "puzzle zaila" dela, "ez eskaini beharreko zerbitzuak argi ez daudelako, baizik eta zerbitzu horren eraginkortasuna erabiltzaileen erabileran eta pertzepzioetan oinarrituko delako, besteak beste. Disfuntzioak normalak dira, eta parlamentari guztien lana da horiek agerian jartzea, konpondu ahal izateko. Guk disfuntzioren bat antzeman dugu. Tafallan, adibidez, zerbitzua urri gelditzen da erabiltzaile kopuru handieneko orduetan", amaitu du.

 

Maite Nostik (Vox) ez du eztabaidan parte hartu nahi izan.